Ofte stillede spørgsmål - FAQ

Herunder finder du de mest gængse spørgsmål stillet af vores kunder. Vi  har forsøgt at svare på dem alle, men skulle du alligevel stå tilbage med spørgsmål, du ønsker svar på, så tag endelig kontakt til os, så kan vi hjælpe dig videre.

 

Kan jeg få hjælp og rådgivning til at finde opskrifter og omregne disse osv?

Nej, dette tilbyder vi desværre ikke på nuværende tidspunkt.

Vi kan henvise til at søge på Drops, Mayflower og Vikings side, hvor der er mange gode opskrifter.

 

Vil I tage billeder af garn til mig?

Ofte står man og vil gerne sammensætte en trøje med striber, men vil så gerne lige se farverne sammen - vil du tage billeder af dem til mig?

Nej, billeder kan aldrig vise den nøjagtige farve af garnet, meget spiller ind - lys, opløsning på computer/mobil, så derfor har vi valgt, at vi IKKE tager billeder af farver osv, uanset hvor meget vi prøver, så kan vi aldrig få den rigtige farve gengivet på billeder fra vores mobil.

 

Kontaktoplysninger

Email: info@kukuk.dk

Facebook: https://www.facebook.com/Kukuk.dk/

 

Bestilling

Jeg har bestilt en ordre og nu vil jeg gerne have noget mere med - kan jeg det?

Vi kan desværre ikke tilføje yderligere til din ordre, da vi ikke kan hæve yderligere fra din konto end det beløb, du i først omgang har godkendt.

Hvis din første ordre endnu ikke er afsendt fra vores lager kan du dog altid foretage endnu en bestilling og skrive i kommentarfeltet, at disse skal sendes samlet.

Send gerne en mail til info@kukuk.dk og oplys om dette, så vi er opmærksomme på dette.

Husk at angive ordrenummer på den første ordre. Herefter lægger vi ordrerne sammen og sørger for, at du kun betaler fragt én gang.

 

Kan jeg få fri fragt?

Ja da - vi giver fri fragt når du putter varer i kurven for 499 DKK eller derover.

Fri fragt gælder kun for levering til nærmest GLS pakkeshop i Danmark.

Kan jeg ændre i min ordre?

Vi kan ændre og/eller fjerne varer fra din ordre så længe den endnu ikke er afsendt fra vores lager.

Så snart den er behandlet og afsendt vil du modtage en mail med besked herom, og der kan ikke længere ændres i ordren.

 

Får jeg samme indfarvning som i sidste ordre?

Der bliver ikke noteret i ordren, hvilken indfarvning, som vi sender afsted til dig - så står der ikke skrevet noget i kommentarfeltet på ordren pakker vi bare den indfarvning der ligger på hylden.

 

Kan jeg bestille en bestemt indfarvning?

Vi kan ikke garantere, at vi har bestemte indfarvninger på lager.

Du er dog altid meget velkommen til at angive specielle ønsker til indfarvning/dyelot/batch i kommentarfeltet. Har vi den ikke på lager, vil vi tage kontakt til dig inden ordren behandles.

 

Farven ligner ikke den variant på webshoppen

Farverne kan ændre sig fra indfarvning til indfarvning, ligeledes ser farverne forskellige ud ift. indstillingerne på skærmen på din computer/tablet eller telefon. Vi tager ikke nye billeder, når der kommer nye indfarvninger, og det gør min leverandør af garnet heller ikke.

 

Pakker og sender du ordre i weekenden?

Nej, der bliver ikke sendt pakker afsted i weekenden/helligdage da GLS ikke afhenter pakker i weekender og helligdage.

Levering

Hvornår afsendes min pakke?

Vi afsender pakker hver dag indtil kl. 13.00.

Har du bestilt din ordre inden da, vil du i langt de fleste tilfælde modtage din pakke dagen efter.

Dog kan der være enkelte tilfælde, hvor leveringstiden vil være på 2 dage. Dette kan bl.a. skyldes spidsbelastninger ved store udsalg og kampagner.

Hvor befinder min pakke sig?

Du kan altid følge din pakke ved at klikke på det link, vi har sendt til dig.

Du finder linket i den mail, som bekræfter afsendelsen af din pakke.

Alternativt kan du søge efter den her: https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke. GLS vil fortælle dig, hvornår din pakke er klar til afhentning via den e-mail og evt. mobilnummer, du opgav til os ved bestillingen.

Hvorfor har jeg ikke fået en ordrebekræftelse?

Hvis du har foretaget en ordre, men ikke har modtaget en ordrebekræftelse indenfor kort tid, skyldes det højst sandsynligt, at du har tastet en forkert e-mail.

Det sker fra tid til anden og du er meget velkommen til at kontakte os når det sker - så ordner vi det.

Der mangler noget i min pakke - hvad gør jeg?

Der sker en sjælden gang i mellem en smutter på vores lager når ordrerne pakkes. Du skal selvfølgelig have alle de varer, du har bestilt, så ring eller skriv til os på info@kukuk.dk, hvis noget mangler i din pakke, så vi kan få rettet fejlen.

 

Kan jeg afhente pakken på adressen?

Ja. Du kan afhente din pakke på vores lager/showroom.

Adressen er:

Hejreskovvej 26B

3490 Kvistgård

Når du udfylder din adresse, kan du vælge afhentning i Kvistgård.

Du kan afhente i alle hverdage i tidsrummet 10.00-15.30.

 

Kan jeg få sendt min ordre med alm. brev?

Vi sender ikke ordre med Post nord, da din ordre er meget længere undervejs, og så er den er heller ikke sporbar.

Vi sender kun med GLS, så det er sikker og hurtig levering for dig.

 

GLS har sendt min pakke i en pakkeshop selvom jeg har bestilt hjemmelevering

For, at være helt sikker på at pakken ikke ryger i en pakkeshop skal du udfylde en fuldmagt, så du evt kan få GLS til at sætte pakken et aftalt sted.

Udfyld fuldmagten HER

Betaling

Er min ordre gået igennem?

Når du har færdiggjort bestillingen af en ordre, vil du lande på kvitteringssiden, hvor der står "Tak for din bestilling". Kort tid efter vil du modtage en ordrebekræftelse fra os.

Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse, men været på kvitteringssiden, kan der være tale om en fejl i den e-mail adresse du har indtastet eller lignende.

Tag kontakt til os hvis du er tvivl - så ordner vi det.

Kan jeg bestille via telefonen eller mail?

Vi tager ikke imod ordrer via telefon eller mail. Dette skyldes dels, at salg via webshopen er langt mere sikkert og dels, at vi ikke har bemanding til at håndtere ordrer per telefon.

Du er dog meget velkommen til at ringe eller skrive, hvis du er i tvivl om hvordan bestilling foregår via netbutikken.

 

Returnering / Ombytning

Hvor lang fortrydelsesret har jeg?

Hos Kukuk.dk har du 90 dage til at returnere dit garn/tilbehør. En forudsætning for dette er selvfølgelig, at varen er intakt og i god stand og ikke lugter af hverken tobak, parfume eller mados. Derudover skal varens eventuelle emballage eller indpakning også være ubrudt. Samt ordrenummer eller kvittering, hvis varen er købt fysisk på lageret.

Hvad gør jeg hvis der er fejl i de produkter, jeg har modtaget?

Reklamationsretten dækker varer, som er fejlbehæftet ifølge gældende dansk forbrugerlovgivning. Ønsker du at reklamere fejl på en bestilt vare, skal du kontakte os så hurtigt som muligt efter du har opdaget fejlen. Reklamationer som skabes inden for to måneder fra det tidspunkt fejlen er opdaget anses altid som indberettet i tide. Du som forbruger har 3 års reklamationsret.

Vi dækker selvfølgelig returfragten ved godkendte reklamationer. Men kontakt os først, så vi aftaler hvordan vi bedst klarer reklamationen.

Kan jeg bytte mine varer og hvad koster det?

Du er altid velkommen til at bytte varer, du har købt hos os, til andre varer. Husk dog altid at skrive til os på info@kukuk.dk først, så vi kan sikre os, at vi har de varer du ønsker at bytte til.

Du afholder selv udgifterne for returnering af varerne til os.

Inden vi afsender de ombyttede varer til dig, modtager du en faktura på beløbet for fremsendelse af de nye varer til dig. Så snart denne er betalt afsendes de ombyttede varer til dig.

 

Hvornår får jeg pengene tilbage for returnerede varer?

Det kan tage nogle dage for posten at levere pakken til os, og derefter yderlige 1-2 dage for os at behandle returpakken. Den samlede behandlingstid vil derfor sædvanligvis være 1-5 dage fra vi modtager din returnering. HUSK altid at vedlægge en seddel, der fortæller os hvad formålet er med forsendelsen samt at angive ordrenummer.

Vi refunderer altid pengene til det samme betalingskort, som betalingen af ordren er foretaget med.

Hvordan returnerer jeg varer til jer og hvad koster det?

Du vedlægger blot en seddel, der forklarer formålet med returneringen (ombytning, returnering etc.), i pakken. Husk at angive ordrenummeret.

Herefter sender du varerne til nedenstående adresse. Udgifterne for returneringen afholder du selv. Pakken skal sendes til omdeling erhverv med enten GLS eller Post nord (pakker sendt til Pakkeshop bliver ikke afhentet). 

Du kan alternativt bruge vores service via Shipmondo. Klik på nedenstående link og følg vejledningen.

https://return.shipmondo.com/kukuk-retur

 

M&J Invest og Handel Aps. (Kukuk.dk)
att.: Retur
Hejreskovvej 26 B
3490 Kvistgård

 

B-2-B og EAN

Kan min virksomhed bestille varer per faktura? 

Nej. Desværre oplever vi svindel, hvor personer udgiver sig for at være en offentlig institution, derfor kan I ikke bestille med en EAN-faktura.

Kontakt os venligst på info@kukuk.dk hvis i ønsker et større køb.

 

Kan offentlige institutioner købe via EAN-faktura?

Nej. Desværre oplever vi svindel, hvor personer udgiver sig for at være en offentlig institution.

Kontakt os venligst på info@kukuk.dk hvis i ønsker et større køb.

VIL DU VINDE ET GAVEKORT PÅ 500,- KR?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration
og ikke mindst gode tilbud!